Bemutatták az új Mercedes-Benz CLS-t

2017-12-03
Létrehozta: admin

Néhány napja kiszivárgott pár kép az új Mercedes-Benz CLS-ről. Ilyenkor sok esetben persze szándékos szivárogtatásról van szó, hogy ezzel is csigázzák az érdeklődést egy-egy bemutató előtt álló modellnél. Hogy most is erről volt-e szó, nem tudhatjuk biztosan, mindenesetre Los Angelesben már meg is volt a premier.

Az már az első képeken is jól látszott, hogy a W257-es kódszámot viselő széria formája azért nem mutat gyökeres változásokat az elődmodellhez képest. Megkapta azonban a főként sportautókról ismerős orrkialakítást – még ha nem is pontosan abban a formában, ahogyan az AMG GT-R-ről és az SL-ről emlékezhetünk rá. Hátul főként a hátsó lámpa jelent eltérést, az eddigihez képest sokkal szigorúbb hangulatú lett az új lámpatest.

Odabent szinte egy az egyben az E osztály beltere köszön vissza, de jelentős a hasonlóság az S osztállyal is. A jellegzetesen mercedeses kerek szellőzőket, a hangszórókat, és a két, közös üveglap mögött futó 12,3 colos kijelzőt is láttuk már más Mercikben. Az üléseket viszont a gyáriak állítása szerint kimondottan a CLS-hez tervezték. De van például 64 szín megjelenítésére képes belső világítási rendszer, és megkapjuk az S osztályban látott Energising Comfort Controlt is.

Ami a motorokat illeti, a V6-osok kihullottak a palettáról, helyettük a bevezetéskor sorhatos benzines- és dízelmotorokkal lesz kapható a CLS. Ezek közül a csúcsot a CLS 450 háromliteres, 367 lóerős, 500 newtonméteres hathengerese jelenti. Ez egy szoft-hibrid, amelynek villanymotorja rövid időre plusz 22 lóerőt és 250 newtonmétert képes hozzácsapni a rendszerteljesítményhez. Dízelből a 350d és 400d is ugyanazt a 2,9-es soros hathengerest kapja meg, előbbi 286, utóbbi 340 lóerővel (nyomaték: 600, illetve 700 Nm). Mindhárom bevezetéskori kivitel összkerékhajtású lesz. A kínálat később lefelé négyhengeresekkel, felfelé a CLS53 AMG-vel bővülhet. Az előrendelések decembertől már futnak, de az első példányokat majd csak 2018 elején vehetik át a tulajdonosok.

forrás: totalcar.hu